måndag 25 april 2011

Grattis Ella!


Ella Jane Fitzgerald
25 april 1917 – 15 juni 1996

4 kommentarer:

  1. En av mina absoluta favoriter!

    Ingrid som höll på att glömma bort att hon hade körövning med Mina Damer i kväll...

    SvaraRadera
  2. Ingrid,
    En fantastisk artist, och när jag läser om henne inser jag att det inte alltid var lätt att vara Ella.

    Vilken tur att du kom ihåg dina damer!
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Mmmm, njuter! Nädu, Ella hade det inte så lätt i livet. Har för mig jag sett film till och med om henne och hennes liv men hjärnan känns lite luddig och splittrad nu för tiden så jag vågar inte riktigt lita på att den håller på mig eller helt enkelt spelar mig spratt.

    Ella är (var) galet bra och när jag är stressad eller märker att jag håller på med tjugo saker samtidigt är hon en räddare i nöden och hjälper mig att mer sansat ta mig an uppgifterna i tur och ordning.

    SvaraRadera
  4. Åsa,
    Jo, jag tror att man har gjort en film om Ella - fast jag har förlagt min hjärna, och kan inte svara för sanningshalten i mitt påstående.

    Ibland kan jag tycka att det är synd att en del artister aldrig får reda på hur mycket de betyder för enskilda individer. Jag tror Ella skulle ha uppskattat att få veta att hon betyder mycket för oss.
    Margaretha

    SvaraRadera