måndag 13 juni 2011

Utslagen!

7 kommentarer:

  1. O så fin och så vackert foto! Känner nästan hur gott den luktar.

    Ingrid som gillar pioner mycket eftersom det påminner henne om hennes lyckliga barndom...

    SvaraRadera
  2. Pioner är bland det vackraste även hos mig. Jag har som en snödriva av de vita och de lyser även i mörkret!

    SvaraRadera
  3. Pioner är alldeles underbara! Men de ska dofta också.

    SvaraRadera
  4. Jag kan nästan känna doften ända till Kalifornien. :) Fantastiskt vacker.

    SvaraRadera
  5. Ingrid,
    Barndomens somrar - det är lätt att bli nostalgisk!

    Olgakatt,
    Var just över hos dig och kikade på din vita buske - fantastisk! Jag har bara rosa och röda, men skulle gärna vilja ha en vit. Och naturligtvis en gul.
    Just nu är det rosenbusken med vita blommor som lyser upp, och snart kommer magnolian utanför köksfönstret. Och den håller ju på praktiskt taget hela sommaren.

    Jessica,
    Det är något särskilt med de gammaldags växterna.
    Det här är den enda av alla mina pioner som doftar - de andra är bara vackra.

    Anne-Marie,
    Oj, vilket gott luktsinne du har!
    Undrar hur länge vi får vänta på datorer som kan skicka doft och smak?
    För några år se'n skrev jag om sömntutan, det kan du läsa om här:
    http://bastmattan.blogspot.com/2009/03/dagens-langtan_08.html

    http://bastmattan.blogspot.com/2009/03/mer-somntuta.htmlhttp://bastmattan.blogspot.com/2009/03/mer-somntuta.html

    http://bastmattan.blogspot.com/2009/03/annu-mer-om-somntutor.html
    Den första länken är bara en bild - men se'n blir det lite etymologi.

    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Ah! En pion! Nog så vacker och väldoftande, men du ska ju alltid skrämmas med dina rubriker. Jag trodde du blivit sjuk...

    SvaraRadera
  7. Mira,
    Upptäcker just nu att det regnar - inte det bästa vädret för pioner. Så jag hoppas att det svala vädret håller tillbaka växterna lite, det är roligt om man hinner njuta av både doft och skönhet.
    Du behöver inte vara orolig - jag betraktar inte bloggen som ett lämpligt ställe att basunera ut mina krämpor.
    Margaretha

    SvaraRadera