onsdag 9 februari 2011

Skopåsar — nu igen

Ur Svenska Journalen nummer 6 den 7 februari 1931.

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag ska OMEDELBART sätta igång och sy sådana praktiska skopåsar!

    SvaraRadera
  2. Ingrid,
    Börjar du nu, har du julklappar till hela släkten om 10 månader!
    Själv gillar jag skopåsar mer än skor, som jag tycker är ett nödvändigt ont, så jag har ju inte så värst mycket glädje av dem. Men man kan ju förstås stoppa annat i dem.
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Ja, skopåsar i stället för plastpåsar när man packar! Å andra sidan är det så sällan jag reser någonstans...

    SvaraRadera
  4. Ninna,
    Det är även mitt dilemma - kanske kan man förvara alla småpryttlar, som man aldrig vet vad man ska göra med, i påsarna. Prydligt brodera tappade skruvar, odefinierade fynd och mobiltelefon (om jag hade en) på påsarna.
    Margaretha

    SvaraRadera