lördag 18 februari 2017

Vårt dansanta samhälle

Bästa metoden att nå framgång 
är att gå på tårna. Andras tår.

 Jag har inte sett dem, men jag har hört dem på radio, och läst vad de säger — tåspetsdansöserna och tåspetsdansörerna. De senare trodde jag inte ens existerade, men de tycks ha blivit en vanlig företeelse under de senaste åren.
Allra vanligast tycks de vara bland politiker och i näringslivet.


Jag har inte lyckats hitta någon uppgift om hur länge vi "varit på tårna", men jag tror att det är av rätt sent datum, kanske kommer det från engelskan — och att trampa någon på tårna har vi gjort mycket längre. 


2 kommentarer:

  1. Jag kan se hur hela riksdagen dansar balett, och jag sitter och skrattar högt för mig själv!
    Jag har retat mig på uttrycket länge, men vet inte hur länge.

    Gillar vad du genererar när du är motvallskärring! De tysta kommentarerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolja,
      Med risk för att du nuddar vid lyteskomik, så fnittrar jag mer, när jag för min inre syn ser somliga an när jag tänker på andra. (ursäkta den knöliga meningen, orkar inte formulera om mig)
      Glad att jag inte är den enda surkärringen som reagerar!

      Hm, vet inte hur klokt det var, men i somliga sällskap orkar jag inte hålla käften - men jag har inte läst vad jag genererat (för trött).
      M

      Radera