lördag 25 februari 2017

Dag fyra

och bara det värsta är kvar  att sortera in garn, tyg, vävnotor och diverse papper på rätt plats. För att inte tala om allt som ska slängas!


Men jag är expert på att förtränga otrevligheter, så hur det ser ut i rummet bredvid stör mig inte när jag kommer upp för trappen och ser hur befriande oskräpigt det är på hallen!
Nej, mattan ska inte ligga där, men jag ville se hur den ser ut — det är en av otaliga broderier som äldre släktingar förfärdigat. Sytt med yllegarn på stramalj är det en rätt slankig matta, kanske var tanken att montera den på något stadigt tyg.
I och för sig vore det ju skönt med något som dolde den hiskeliga korkmattan, som tillsammans med tapeten förorsakar klåda på känselsinnet. Men då skulle ni se hur det ser ut en trappa ned, med två lika förfärliga korkmattor som gränsar till varandra.  De storblommiga murriga tapeterna dolde jag under ljusare tapeter när jag köpte huset, dessförinnan fick man blunda när man kom in i huset, för att inte förlora förståndet.



4 kommentarer:

  1. Du är verkligen i städar/ommöblerartagen nu. Blir nästan avundsjuk på din energi. Här städar jag också, men bara smått i lådor, enerverande men nödvändigt.
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Det som verkligen kräver energi är det som börjar nu, att fatta beslut och organisera! Med tanke på att jag bara är i verksta'n högst två timmar om da'n, så känns det som ett evighetsjobb.
      Hitintills har jag bara ägnat mig åt det roliga - det som syns på en gång.
      Du skulle se hur det ser ut utanför bilden!
      Margaretha
      som inte ens
      hunnit till det
      nödvändiga

      Radera
  2. Så hemtrevligt det ser ut!
    Glad att höra att du tar det lugnt! Fortsätt med det!
    Stor kram med
    massor av energi
    från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mette,
      Och jag är glad att du håller med mig!
      Tack för bränslet, det kommer väl till pass.
      Margaretha

      Radera