fredag 3 februari 2017

Får du dåndimpen

Women on a fainting couch reading 
George Goodwin Kilburne 

tuppar av, förlorar medvetandet eller bli sanslös — i synnerhet om det är en återkommande händelse — behöver du förmodligen en "fainting couch" och du bör fundera på om du inte också behöver "a fainting room".
Båda företeelserna är nya för mig, jag upptäckte dem i går när jag hittade den här målningen.
Hade jag plats och råd, skulle jag genast införskaffa en slik möbel eftersom den ser ut att lämpa sig väl för läsning.

2 kommentarer:

  1. Det ser väldigt behagligt ut. Vi håller också på med att sortera om bland böckerna. Irriterande att det aldrig vill bli riktigt bra. Men man hittar iallafall en hel del att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena,
      Nog verkar det vara en perfekt läsplats!
      Att hålla ordning i bokhyllorna är nog ett slags perpetuum mobile projekt.
      Det är roligt att hitta gamla godbitar i hyllorna - om än sinksamt!
      Margaretha

      Radera