måndag 17 januari 2011

Morgonserenad

9 kommentarer:

  1. Underbara små vänner som det finns litet varstans i världen

    Karin
    som är vaken NU efter den serenaden

    SvaraRadera
  2. Karin,
    ja, ett utomförträffligt sätt att vakna. Skulle kanske lägga in det som ljud i väckarklockan...
    Margaretha
    som inte behöver väckarklocka
    ety älsklingen säger till när
    det är dags att återuppstå

    SvaraRadera
  3. Haha, hur kan man dressera en hund till detta? Jag tänker på vargylande (och därmed pågående vargjakt) då jag ser och hör sötnosen.

    SvaraRadera
  4. Haha! Finalen satte extra knorr på konserten! Alice ska få ligga i hårdträning ett tag får jag se om hon är något att satsa på i musikaliska sammanhang...

    SvaraRadera
  5. Jag hade en pudel som ylade när han hörde blockflöjt, klockringning och orgel, så kanske behöver man inte ens dressera dem till det - bara de kommer på att man kan slå med tassarna på pianot. Och det vet jag att man kan lära hundar.
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Lisette,
    Du kan kanske tjäna pengar på henne! Det gäller att var om sig och kring sig!
    Margaretha

    SvaraRadera
  7. Jestanes, vilken tenor!
    Men jag är mer impad av katten som själv skaffade sig pianointresset, att muta en hund till föreställning är betydligt enklare. Men nog ser han litet besviken ut över den uteblivna applåden.

    SvaraRadera
  8. Förstår att jag måste träna mer med mina fyrbenta vänner. Tyvärr har vi inget piano men kör med kam och trumma (kaffeburk).
    Katten Nora på YouTube är en fena på dubbelpiano.
    mvh R

    SvaraRadera
  9. Olgakatt,
    Det stod något om att han övade flera gånger om dagen - kan tänka mig att man inte orkar applådera efter varje övningspass!

    Renée,
    Du kan kanske leta fram ett gammalt tvättbräde, så kan ni starta ett skiffelband!

    Margaretha

    SvaraRadera