lördag 2 augusti 2014

En ny tanke


Plötsligen så bara stod de där, de blev nog lika förvånade som jag — kanske hade de hoppats att inte stöta på någon. De var trots allt en bra bit in på min tomt, så jag väntade på en förklaring. Tjejen, Linda, fann sig först, bad om ursäkt för att de störde, saken var den att Luddes (hennes kille, som stod och såg generad ut) fars bästis hade bott i vårt hus. Nu när de var i närheten ville de gärna fotografera platsen där han hade haft så mycket kul.
Det kunde jag ju inte neka dem. När Ludde fått sina bilder tyckte han väl att han borde säga något vänligt. Han tittade sig omkring och sade, "så'na här gamla", så sökte han efter orden medan han stirrade på de före detta rabatterna. "Vanvårdade trädgårdar" fyllde jag hjälpsam i. "Ja, just det, de är väldigt charmiga" sa han lättat.
När de gått beslöt jag mig för att det nog gällde gamla vanvårdade tanter också.

12 kommentarer:

  1. Charmiga tanter och trädgårdar. :) Låter trevligt.
    Något förvånande kanske att stöta på folk långt in på tomten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anne-Marie,
      Frågan är om inte charmigare trädgårdar är trevligare än gamla tanter.
      Eftersom huset inte låter sig fotograferas från vägen, så förstår jag varför de travade in på tomten. De är långt ifrån de första som kommit hit för att bese huset som många tycks ha en relation till.
      Margaretha

      Radera
  2. Gammal uppväxt trädgård som inte ser alltför tuktad och ansad ut är fint! Men vi fick en leverans till vår stuga, när vi inte var hemma och chauffören ringde på mobilen för att försäkra sig om att hon kommit rätt: "Jo, adressen stämmer ju" sa hon "men det ser ju ut att vara ett ödehus...?"

    Det är ju mindre charmigt, så vi kom oss i all fall för med att laga det förfallna staketet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Det var väl bra att det fick er att fixa staketet!
      Margaretha
      den oansade

      Radera
  3. Å, så mysigt det ser ut! Jag hoppas att du kan sitta ofta där i skuggan och ha det skönt!
    Självklart är vi gamla tanter charmiga!
    jättestor f-kram
    från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flette-Mette,
      Ja, det är skönt, där under eken. Fast idag krävs ett mer vattentätt tak, så älsklingen och jag sitter på trappen. och nu ska jag dra ur för det åskar så in i norden.
      Margaretha

      Radera
  4. Charmiga trädgårdar och tanter bör inte ansas så strängt, då blir de så sträva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjo,
      Vet inte det, både jag och min trädgård är full av tistlar och brännässlor.
      Margaretha

      Radera
  5. Hm...jag undrar varför du inte ligger i min högerspalt. Vi har så mycket gemensamt. Vanvårdade rabatter....bl.a.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggblad,
      Förmodligen av samma anledning som får mig att klicka runt, för att hitta till dig och andra, som jag vill läsa, hellre än jag ta'r mig omaket att lägga in en blogg i högerspaltet. Slöhet!
      Margaretha
      vars goda
      intentioner
      mognar
      långsamt

      Radera
  6. Nu har jag mognat klart i alla fall. Och efter mycket letande hittade jag till layouten... det var krångligare än förut.
    Trevlig helg önskar den lata Bloggblad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggblad,
      Tack för att du ruskade upp mig! När jag ändå är i farten ska jag se om jag kan peta in några länkar, som jag tänkt lägga till i ett par evigheter.
      Just nu har livet och jag olika planer för framtiden, så jag kommer inte att vara så värst bloggig på ett tag.
      Margaretha

      Radera