torsdag 12 februari 2009

Rapport från min sardinask

En tämligen mager rapport. Lyssnar på musik och bläddrar i "Trädgårdskonstens historia" av Penelope Hobhouse. En vacker bok, jag har laddat upp med små papperslappar som jag stoppar in på intressanta ställen — ställen som jag vill återkomma till när jag förstår vad jag läser. Jag hoppas att bli mycket förstående snart!
0
0
Jag vet att flera av er känner Lasse B, och att ni har frågat efter honom. Han ringde i går och berättade att han har cancer och förmodligen inte har många veckor kvar att leva. Hans fru har lämnat honom och han har flyttat tillbaka till Frankrike. Nu vårdas han på den klinik där han tidigare arbetade.

3 kommentarer:

  1. Ledsamt att höra om Lasse, skickar du hans adress så jag kan skriva?
    Det låter som om du (för en gångs skull?)lyder ordination ;)BRA! Fortsätt med det!
    Kram från Mette

    SvaraRadera
  2. Vill du skicka Lasses adress till oss också?
    Krya på dig!
    kram från
    Eva & Fred

    SvaraRadera
  3. Ja Mette, jag har inget val... men det kanske inte är helt vanligt.
    Skickar Lasses adress och telefonnummer innan jag stänger av den här dosan (snart).
    Kram till er alla tre!
    Margaretha

    SvaraRadera