söndag 11 oktober 2009

Perfekt väder



för att krypa ihop på soffan

13 kommentarer:

  1. Aaaaaahhh, klia älsklingen på magen från mig!
    Letar efter ditt recept på blåbärsmarmelad - dinns det här?
    kram från
    Mette

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha katt!!!!
    Suck, Håkan vill inte :(

    SvaraRadera
  3. Mette,
    Han murrar, purrar och stönar av välbehag.
    Minns inte om jag lagt ut det receptet, ska kika - nå'n gång. Förmodligen har jag inte gjort det eftersom Ellen också frågat.

    Christina,
    Det verkar som det blir svårt för en katt att slinka in obemärkt hos er! Annars vore det, det bästa sättet. Min pappa kunde inte tänka sig att ha katt, men när vår första löskekatt bestämde sig för att bli familjemedlem hos oss, så vandrade han rakt in i fars hjärta.
    Så kan du bara smuggla in en utan att tjejerna protesterar så är möjligheten stor att Håkan blir omvänd.
    Margaretha
    och älsklingen som tycker att du låter sympatisk trots jyckarna

    SvaraRadera
  4. Em: Jag tror att pälstjejerna rätt snabbt skulle kunna vänja sig vid en kattunge, Poppan skulle rentav kunna bli moderlig ;)
    Jag tror också att Håkan skulle smälta efter ett tag,som din pappa gjorde.

    Klia älsklingen från mig :)

    SvaraRadera
  5. Fin kudde bakom älsklingen - har du vävt den? Liknar en duk jag sett.
    Mmmmmmmm, blåbärsmarmelad låter gott jag vill också ha recept.
    Jag vill inte ha hela mitt namn i radio, och kan inte bli intervjuvad, vår kongress börjar den 19 oktober och jag kommer nog att få lyssna på programmet efteråt.
    love,
    Q

    SvaraRadera
  6. Oooooops, skriver som vanligt på fel ställe, but I trust you understand that! Egentligen var jag för lat för att skriva kommentarer på två inlägg.
    Scratch your Darling's tummy from me.
    love again,

    SvaraRadera
  7. Jo, jag förstod - jag är så förstående!
    Ok, marmeladreceptet kommer - fast jag vet inte när.
    Det är nog fler än du som inte vill skylta med namn och bostadsort i radion.
    Hade nästan räknat med att Anne skulle ställa upp på intervjuven, men hennes syster har blivit sjuk och hon åker till England i morgon. Hoppas någon annan anmäler sig - jag känner ju inte ens hälften av önskarna, vet inte ens de riktiga namnet på flertalet. Varför nu det ska vara så viktigt - det är väl ändå musiken som är det väsentliga i ett musikprogram.
    Nästan dags för skönhetssömnen, nej så länge har jag inte tid att sova förresten...
    g'natt i alla fall
    Margaretha

    Du kan förresten vara glad att dina kommentarer kommer fram - tre har försvunnit för mig i dag, och jag är tydligen inte ensam om det.

    SvaraRadera
  8. Q,
    Glömde svara på kuddfrågan. Ja, den är vävd på samma varp som löparna som jag tror du menar. För du tänker väl på vad du såg på Kajs och min utställning?
    Margaretha

    SvaraRadera
  9. Gu så gullig han är.
    Tack för blåbärs receptet. Sconsen har jag redan prövat dom var jättegoda. Du hade bild på en choklad efterrätt i somras får vi recept på den ochså?
    kram från Ellen

    SvaraRadera
  10. och kudden är jättefin glömde jag att säja.
    ellen igen

    SvaraRadera
  11. Hallå Ellen,
    Måste titta på gamla inlägg för att se vad du menar - men jag kan inte garantera att jag minns hur jag gjorde. Annars kan du få receptet på den sliskiga födelsedagpajen jag har gjort i dag. Jordnöt-choklad-vinbärspaj. Låter läskigt - har inte smakat den än, det blir nog en smaaaaaaaaaaal bit.
    lev väl!
    Margaretha & Älsklingen

    SvaraRadera
  12. Det låter jättegott det vill jag gärna ha!
    Ellen

    SvaraRadera
  13. Ellen,
    Kommer i ett mejl innan veckan är slut.
    M

    SvaraRadera