onsdag 15 april 2009

Det finns bra dagar och det finns ännu bättre dagar

0
Idag hör till den senare kategorin. Ett par vänner som jag inte träffat på evigheter hade sina vägar förbi. De ringde i morse och frågade om de fick titta in på eftermiddagen. Jag hann precis baka en paj innan jag gav mig iväg för att uträtta diverse ärenden. Hemma igen upptäcker jag massor med krokus i gräsmattan och kan inte låta bli att rensa lite i en rabatt. Medan jag ligger på knä och låter mig berusas av jorddoften kommer Wendy och Larry.
0
And the Seal
Made a very big Meal;

While the SoleShared a Muffin with
the MoleIn Johnny Crow's Garden.



De hade nyss ätit och var nu mogna för efterrätt. Inga muffins men en syndigt god och enkel chokladpaj. Bilderna på den finns i kameran – men de lär förbli där till jag har hämtat min nya dator.
Så gott det är att träffa vänner – den sortens vänner som det inte spelar någon roll hur sällan man träffas, man bara fortsätter där samtalet slutade sist.









9 kommentarer:

  1. Var det din specialare? Hoppas vi snart får se bilder och kanske flera recept.
    kram ellen

    SvaraRadera
  2. Det där låter som en synnerligen trevlig dag :) Goda vänner är guld :)

    SvaraRadera
  3. Låter perfekt! Och som du skulle behöva vila en dag eller två......
    kram från
    Mette

    SvaraRadera
  4. Ellen,
    Nej, det här var en ny skapelse – tidsnöd och få ingredienser till hands gjorde att jag fick improvisera. Kanske blir det både bild och recept en annan dag.

    Ja Christina, det var en dag jag kan leva länge på. Det är gott att ha den sortens vänner.

    Mette,
    Ja, det har varit en perfekt dag – i morgon väntar en del måsten, men se’n får jag pusta ut.

    Godnatt på er,
    Margaretha

    SvaraRadera
  5. OMG!! Den pajen var himmelsk!!! Vi hoppas att vi inte ansträngt dig för mycket. Du såg trött ut.
    Resan gick bra, vi skriver mer sen.
    Love and hugs,
    Larry & Wendy

    SvaraRadera
  6. Strange! Varför blev det så konstig namn?

    SvaraRadera
  7. Margaretha, var får du alla dina underbara bilder ifrån? Och apropå amp... Jag har märkt att det dyker upp när man använder tecken som & " och sådant. Blogger kan visst inte riktigt hantera dessa... Hoppas du får en bra bättre dag till!

    SvaraRadera
  8. Jag lärt mig den läxan nu. Den första gången trodde jag att jag skrivit fel. Andra gången förstod jag att det var blogger.
    Have a grand day, take it easy and don't overdo it! (But I'm sure you will!!!Both that is.)
    love and hugs

    SvaraRadera
  9. Mira,
    Project Gutenberg är en guldgruva – både när det gäller gamla bilder och texter. Jag har nog talat mer om Gutenberg både på bokbloggen och på tebloggen – där vet jag att jag har en del länkar dit. Alla bilder utom den sista i går kom från ”Johnny Crow’s Party” av L. Leslie Brooke. Är du det minsta lik mig så bör du hålla dig därifrån annars är risken att du inte får något annat gjort!

    Ja, man får tydligen finna sig i att skriva ut ”och”.

    There are days when you don’t have a choice – you do what you have to do – and that’s it…
    Margaretha

    SvaraRadera