onsdag 29 april 2009

Acer rubrum och acer datoris

0
Mina rödlönnar blommar så vacker nu – och helt utslagen blir jag av att lära mig Vista i min nya dator som helt passande heter Acer. Fast det uttalas nog inte på samma sätt.

Mina bilder gick att rädda från den havererade datorn – för ögonblicket det enda jag känner mig tacksam över.

Teknikens värd är fantastisk – så länge jag inte behöver förstå den. Jag nyttjat gärna dator, bil och medicinsk utrustning men jag har ingen som helst ambition att förstå hur det fungerar. Nyss var det pumpen som skulle på service. Då får jag en utbytes-pump att nyttja under tiden; det tog mig många koppar te och en del ord som jag inte visste att jag kunde inte jag lyckades programmera låneapparaten så att jag kunde använda den. Och när jag äntligen kommer iväg till apoteket för att lämna in min pump så har de lunchstängt. Här på är vischan håller de olika inrättningarna sig med olika lunchtider.

Hur många kannor te och hur många nya ord jag kommer att förbruka innan jag blir vän med Vista vågar jag inte ens spekulera om.

Blir det mycket tyst här så har jag inte rullat ihop bastmattan – bara krupit under den i hopp om att livet, tekniken och hälsan ska reparera sig själv.

3 kommentarer:

  1. Så vacker rödlönn. De blommar på ett helt annat sätt än skogslönnen, som har sina blommor i klasar. Tack för att jag fick se den.

    SvaraRadera
  2. Slog mej också apropå acer datoris, att om du skulle börja svärja över Vista, så är du inte ensam om det. Det pågår ett ganska högljutt svärjande över Vista, har jag förstått...

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är den vacker – fast inte bilden är särskilt bra. Det fläktade lite i morse så jag hade problem och mina gamla bilder som är betydligt bättre har jag för ögonblicket inte orkat leta fram. Synd bara att det är svårt att få en bra bild på hela trädet med den röda glorian.
    Det verkar som de flesta svär över Vista fast jag har en väninna som gillar det – och jag tror faktiskt att jag också kommer att göra det. För ögonblicket är det lite överväldigande med alla finesser bara. Dessutom har jag problem med Office licensen och ser inte fram emot att få punga ut med 1500:- för att få en ny.
    Margaretha

    SvaraRadera