torsdag 9 april 2009

Ägglussa?

0
Eftersom mitt egenhändigt hopknåpade påskkort ligger i mycket tryggt förvar i min havererade dator, begav jag mig till Gutenberg för att få tag på ett kort. I Harper's Young People från mars 1880 hittade jag den här tösen som påminner mig om en Lucia. Kanske kan vi införa nya påskseder med ägg på sängen på påskafton.

Jag började denna gråtrista dag hos tandläkaren – naturligtvis har jag tappat en plomb nu när jag inte ens har råd att gapa i närheten av en tandläkare. Fast nöden har ingen lag, så jag gapade snällt för trettonhundra kronor – varför blev jag inte tandläkare?

0
Vad ni än gör, och hur ni än firar eller inte firar påsken, så önskar jag er alla precis den sortens helg ni drömmer om.

2 kommentarer:

  1. Visst är det väl likt Tomas Di Leva?
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. När du säger det, så ser jag det - lite rundare i kinderna bara.
    Ha en skön helg!
    Margaretha

    SvaraRadera