från Wikipedia
0
Visst finns det reklam som fångar mig — jag liksom alla andra påverkas naturligtvis av reklam. Men det finns massor av reklam som irriterar — som all "klipp & klistra" reklam. De där kuverten som det ramlar ut 14 små lappar ur (jag räknade lapparna i dag) som man förväntas läsa och öppna fjantiga blommiga svåröppnade låtsas paket där det finns något att klistra fast på rätt ställe i svarsbrevet. Hur 17 tror reklammakarna att man är funtad? Tror de verkligen att de flesta har tid och tålamod att fnula med alla små lappar.
Hos Wikipedia läser jag: "Direktreklam leder i färre än 10% av fallen till en direkt köphandling av mottagaren." Kan det verkligen löna sig?
Kanske var det Reader's Digest som introducerade den här sortens reklam i Sverige — jag minns att för många, väldigt många år sedan vet jag att det fördes en debatt om detta. Men uppenbarligen ledde den ingenstans.
Hos Wikipedia läser jag: "Direktreklam leder i färre än 10% av fallen till en direkt köphandling av mottagaren." Kan det verkligen löna sig?
Kanske var det Reader's Digest som introducerade den här sortens reklam i Sverige — jag minns att för många, väldigt många år sedan vet jag att det fördes en debatt om detta. Men uppenbarligen ledde den ingenstans.
Vilken ljuvlig reklam för Cola!
SvaraRaderaDen undersköna sippar i ett vackert teglas. Tycker faktiskt att dagens reklammakare skulle ta lärdom.
mvh R
Visst är damen läcker - hon skulle nästan, men bara nästan, få mig att dricka Coca-Cola!
SvaraRaderaMargaretha