onsdag 13 februari 2013

Inte bara tankar försvinner,


sådant jag skrivit försvinner — och jag kan nog inte skylla på blogger. Jag är rätt snabb på att spara vad jag skrivit, men ibland är datorn snabbare (särskilt de gånger jag inte varit så snabb), och stänger av sig själv. Det hände häromdagen, ett antal anteckningar och länkar sällade sig till tankar, mejl och jag vet inte vad, som redan försvunnit. Jag var alldeles för trött för att omgående rekonstruera vad jag förlorat. Tänkte, det gör jag i morgon. Visst, nästa morgon mindes jag inte ens vad det handlade om — det som skulle ha blivit ett blogginlägg.
Kanske vore det en god idé att låta papper och penna komma till heders (och bläckhorn och talgdank). Att skriva en kladd på äkta papper, med en riktig penna.


4 kommentarer:

  1. Den där kladden på äkta papper finns här på mitt skrivbord....jag kommer inte ihåg från timme till timme, ibland.

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Så gäller det förstås att hålla reda på papperslapparna! Jag har en viktig lapp på köksbordet där det står måndag 6:45 - det kommer jag nog ihåg utan att titta på lappen. Men hade jag inte skrivit upp det, skulle jag blivit osäker.
      Margaretha

      Radera
  2. Oh, jag har anteckningsböcker till allt möjligt! Och så använder jag alla gamla kuvert som kladdpapper. Skriver ner att-göra-listor samt kladdar ner tankar och info om saker jag vill blogga om. Skulle vara helt vilsen utan penna och papper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa,
      Jag älskar anteckningsböcker av alla slag. Har alltid en med mig i väskan, då kan jag skriva ned något som jag tänker blogga om - men annars har jag inte kommit dithän att jag handskriver en bloggkladd.
      Kvitton, kuvert och utskick med tom baksida - allt blir till handlingslistor och anteckningsblad.
      Margaretha

      Radera