söndag 3 februari 2013

Har Yahoo skaffat hund,



 Butch chews the mail
Albert Staehle
eller vad gör de med alla mejl som inte kommer fram  tapetserar sitt utedass, censurerar eller håller de på att bygga en ny planet — en mejlplanet?
För en sak är klar, att fram kommer de inte, mina mejl.
Det får mig att grunna över, hur ofta mejl kommer bort — väntar jag inte att höra av någon, så saknar jag ju inte mejlet. Kanske tycker jag bara att den andra personen är ohyfsad som inte skriver. Men nu hade jag ställt en fråga till en person som brukar svara på mejl, inom ett par dar — så när jag väntat över en vecka, mejlade jag (från ett annat konto) och frågade om hon inte fått mitt mejl. 
Ibland kan man ju känna sig lite fånig när man frågar, i synnerhet om man inte känner personen väl. Men nu när jag upptäckte det här, började jag höra mig för, och har insett att fler mejl har försvunnit i rymden. 
Ytterligare ett par viktiga mejl måste jag spåra — fast det känns lite pinsamt, kanske vill de inte svara, eller kanske tycker de att jag stressar dem.

2 kommentarer:

  1. Synnerligen irriterande, sånt. Vissa mejlsystem har en funktion där man kan få ett "läskvitto" så att man vet att personen fått mejlet. Det vore ju bra om man kunde välja det när man skickar i väg ett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,
      Visst är det irriterande - mer än irriterande. Några av mina vänner använder sig av kvittofunktionen, men jag tror aldrig att jag gjort det själv - och jag tror inte att yahoo har den. Men mottagaren kan låta bli att signera kvittot, men ändå läsa mejlet - så helt säkert är det ändå inte.
      Nu har jag skickat ett av mejlen i repris, från ett annat konto - får se om det hjälper.
      Margaretha

      Radera