A Good Book
Paul Fisher
..
Det var länge se'n jag berättade om mina lördagar med Gutenberg — det beror inte enbart på slöhet. Ibland hittar jag så mycket roligt att jag blir sittande med gamla böcker upp till öronen, och när jag kom-mer så långt att jag entusiastiskt ska berätta om mina fynd, kan jag inte begränsa mig. Kanske ska jag ägna det här året till att försöka lära mig det.
'Fig. 2, A. Halftone engraving from a photograph, retaining full pictorial effect of depth, expressed in various gray tones and soft edges. This is an illustration.
Fig. 2, B. Decorative pen drawing from the same subject, telling the story of the photograph in flat surfaces of black and white. Suitable to decorate a type page.
.
Nyligen hittade jag en intressant bok av Harry Lawrence Gage, "Applied Design for Printers, Typographic Technical Series for Apprentices #43" från 1920. Jag har inga typografiska kunskaper, men kan som bekant inte motstå en illustrerad bok.
Let us discover the embodiment of these qualities of design with a simple experiment. Cut from black, dark gray, and light gray cover paper a miscellaneous assortment of small pieces as shown in Fig. 3. This group of squares, oblongs, triangles, diamonds, circles, and whatnot has none of the qualities of design as it appears in Fig. 3.
Fig. 2, B. Decorative pen drawing from the same subject, telling the story of the photograph in flat surfaces of black and white. Suitable to decorate a type page.
.
Nyligen hittade jag en intressant bok av Harry Lawrence Gage, "Applied Design for Printers, Typographic Technical Series for Apprentices #43" från 1920. Jag har inga typografiska kunskaper, men kan som bekant inte motstå en illustrerad bok.
Let us discover the embodiment of these qualities of design with a simple experiment. Cut from black, dark gray, and light gray cover paper a miscellaneous assortment of small pieces as shown in Fig. 3. This group of squares, oblongs, triangles, diamonds, circles, and whatnot has none of the qualities of design as it appears in Fig. 3.
Och den här övningen ser precis utsom en jag brukade låta mina vävelever göra.
Bara för att visa att jag ämnar öva mig i begräns-ningens svåra konst, tänker jag bara prata om en bok till: "Philippine Mats, Philippine Craftsman Reprint Series No. , en bok från 1913, med en hel radda av författare:Hugo H. Miller, John F. Minier, U. S. Andes, Theodore Muller och Alice Brezina.
Skulle tro att de flesta av er sett flätade mattor, och kanske liksom jag undrat hur i all världen man kan få så vackra mönster, med så enkla medel. Här får man reda på det.
Det var inte utan vånda som jag lyckades med konststycket att bara berätta om två böcker. Se bara vilka godbitar jag hade att välja mellan:
"Rembrandt and His Etchings"
"Haydn"
"Life of Chopin av" Franz Liszt
"The Painter in Oil , A complete treatise on the principles and technique necessary to the painting of pictures in oil colors"
"Books Before Typography, Typographic Technical Series for Apprentices #49"
"Memoirs of Life and Literature"
"Nature Myths and Stories for Little Children"
"Haydn"
"Life of Chopin av" Franz Liszt
"The Painter in Oil , A complete treatise on the principles and technique necessary to the painting of pictures in oil colors"
"Books Before Typography, Typographic Technical Series for Apprentices #49"
"Memoirs of Life and Literature"
"Nature Myths and Stories for Little Children"
Tittar igen på de faschinerande bilderna av flätkonsten. Kom på att det kanske inte var en slump att du valde att berätta om just den boken... med tanke på vad din blogg heter.
SvaraRaderaKarin,
SvaraRaderaMest slump, men naturligtvis kan en vävare inte motstå något som har med flätning att göra - fast, som sagt, det var nog mest en lycklig slump att jag hittade boken.
Margaretha