onsdag 29 februari 2012

Idag





  • trummar hackspetten (eller är det spillkrå-kan?)
  • isen på älven ser murken ut
  • snödropparna är fem centimeter höga
  • älsklingen tillbringar flera timmar på trappen, och gör emellanåt små utflykter 
  • i björkdungen är marken nästan bar
och jag grunnar över Bloggers nycker   mycket tycker jag har blivit bättre där — men varför i all världen har den lilla rutan, där man “registrerar sig via e-post” försvunnit om man använder “hoppa-upp-fönstret”? Detta är an-ledningen till att jag bytt till det som med bloggerterminologi kallas inbäddat. Hoppas det funkar för alla.
Kan inte heller förstå varför kommentatorernas profilfoto (tjusig beteckning) inte längre visas hos mig. De har även försvunnit på gamla inlägg. På andra bloggar syns de. 


4 kommentarer:

  1. ...så där hade jag det också och någon välvillig bloggvän berättade hur jag skulle göra, (Anne-Marie?) och så gjorde jag så och så blev det bra-bättre och nu kommer jag inte ihåg ett jota av hur jag gjorde. Det här hjälper ju inte dig precis...

    Karin som skall fundera en stund. Det kanske hjälper

    SvaraRadera
  2. Karin,
    Det är ju inte hela världen - men jag blir lite irriterad när jag lämnar en kommentar och måste komma ihåg att gå tillbaka till den bloggen och det inlägget för att läsa de andra kommentarerna.
    Fast hos dig har det nog inte varit några problem för mig.
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Blogger hittar på för mycket tycker jag på sista tiden. Och ja, det var nog jag som skickade Karin litet hjälp på vägen - men det hade inte att göra med profilbilderna. Du har mer vår än vad vi har. Skottade en halvmeter snö idag och känner att kroppen är litet mörbultad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anne-Marie,
      Ja, det kan bli för mycket på en gång när Blogger håller ett högt tempo.
      Profilbilderna är ju inte väsentliga, men visst är det kuriöst att de inte syns hos mig, men hos alla andra.
      Däremot är det irriterande att inte kunna kryssa i att man vill ha ett e-postmeddelande när det kommer fler kommentarer. Det är inte alltid lätt att minnas var man kommenterat och gå tillbaka och läsa svar och andra kommentarer.
      Margaretha
      som gläds åt det
      vårlika vädret
      - fast just nu är
      det så dimmigt att
      vi inte ens ser
      över till andra
      sidan av älven.

      Radera