söndag 22 juni 2014

Känner du Bobby?

Om inte, kan jag rekommendera boken "Katten Bobby vandrar söderut" av Catarina Kruusval. På bokens baksida läser jag att det är författarens första bok för något äldre barn — och jag inser genast att jag är ett något äldre barn. 
 En lagom spännande bok, tycker jag som inte gillar spänning, med ett utmärkt språk, och charmiga bilder. 
 Fast gillar du inte berättelser om djur som talar både med varandra och människor, så ska du kanske inte läsa om Bobby — då kan du istället läsa om Holly som på egen tass letade sig hem, trots att de innebar en trettiomilafärd.
Eller om Mayhem, som letade rätt på sin forna ägare, trots att han aldrig varit i hennes nya hem.

4 kommentarer:

  1. Jag känner inte Bobby men har väldigt trevligt just nu med Koko!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,
      Roligt att du och Koko har det trevligt! Du får väl ägna dig åt Bobby längre fram i livet - mycket längre fram, om du ska klara av alla 29 delarna av Koko först..
      Margaretha

      Radera
  2. Bobby har jag inte lärt känna, däremot känner jag Catarina Kruusval - eller inte, har jobbat ihop någon månad precis när hon bestämde sig för att ägna sig åt skrivandet och illustrerandet på heltid. Så det så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjo,
      Det är ju alltid trevligt att veta lite om författaren bakom om en bok - men om denna vet jag ingenting.
      Är det så att en bok säger något om författaren, så är Catarina en vänlig själ.
      margaretha

      Radera