måndag 10 juni 2013

Ge katten i mig!

6 kommentarer:

  1. Katter skyr vatten heter det. Så fel vi människor har ibland.
    Min Jutta älskade att vada i vatten och att simma i vattentunnan

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Det lär ju finnas vissa raser (Rex?) som gillar vatten mer än andra.
      Min älskling gör det definitivt inte - han ser förolämpad ut, om han får en droppe på sig.
      Margaretha

      Radera
  2. Vad än katter är så är de sällan förutsägbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,
      Det är nog en del av charmen.
      Margaretha

      Radera
  3. Vilken misse! Vår katt var mer normal (om det finns något sådant för katter) och tålde inte minsta vattendroppe. En gång drullade han i sjön och han STUDSADE upp ur den igen. Jag har ingen aning om hur det gick till, men på två röda var han uppe på land!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Men arma kisse, jag förstår att han studsade upp, kanske för att han tyckte det var genant att drulla i - katter brukar ju inte drulla varken hit eller dit.
      Margaretha

      Radera