fredag 1 september 2017

Varan som varar

tycker jag är en  fyndig slogan.
Det är vad som står, med så pyttesmå bokstäver, på locket, att det mest var en slump att jag upptäckte det — och jag har ju aldrig sett det förr, trots att matlådan varit med under större delen av mitt liv.
Så här års är mina frysar sprängfulla, vilket betyder jag har ont om lådor av olika slag att förvara mat i. Så jag blev tvungen att göra en djupdykning i handkammaren i min på jakt på fler förvaringskärl.
Vilken skillnad på dessa lådor, som hängt med år efter år, och alla plastaskar där locken inte längre passar — om de inte för länge sedan kommit bort förstås.

4 kommentarer:

  1. Å vilken fin bild! Såna lådor hade vi också när jag var liten.
    kramis
    Ellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ellen, vi är nog många i vår generation som minns den sortens matlådor.
      Margaretha

      Radera
  2. Ditt inlägg påminner mig om att jag ska göra en raid i hyllorna där jag förvarar plastburkar och slänga alla som jag inte kan hitta lock till.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,
      Hur ofta jag än städar "lådhyllorna" så tycks de alltid vara i behov av städning och utrensning. Vem stökar till där - och vem äter upp locken?
      Margaretha

      Radera