måndag 20 juli 2009

Greta pissar i nötterna






















Så nu när fruntimren inte kan hålla tätt kommer det att gå mask i nötterna!
0
Mest nederbörd under sommaren,rent statistiskt, lär det falla från mitten av juli och en bit in i augusti. Jag är inget pålitligt sanningsvittne när det gäller väder, men har både födelsedag och namnsdag under denna period, och tycker mig minnas lika många soliga som regniga högtidsdagar.
0

Och jag minns lika många våta som soliga mor'nar i bärbuskarna, när jag plockar bär till frukosten. Under uppsyn av min älskling.

Som alltid mognar de vita vinbären först, tätt följda av de röda. Och jag är tacksam för att de inte alla kommer samtidigt. De flesta röda och vita bären blir till "rysteribs" att avnjutas till frukost yoghurten.
0
De svarta låter, tack och lov, vänta på sig. De vi inte äter färska lösfryser jag för att kunna använda på olika sätt under vintern.


Hallonen är vi inte ensamma om att uppskatta.

Lite snopet är det att upptäcka att det vackra bäret trillade av kvisten precis innan jag tryckte på avtryckaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar