torsdag 30 juli 2009

En dag i min smak

Old Woman Sleeping
Nicholaes Maes, 1634-1693
0
Det fnyker, som min småländska väninna säger när det duggar, och jag kan inte koppla upp mig.
Men luften har gått ur mig och jag tycker att det är skönt att ha en ursäkt för att inte kunna klippa gräs, rensa rabatter, svar på mejl eller blogga om gårdagen på Rottneros.
Ja, jag vet, jag kan ju inte blogga om att jag inte kan blogga heller – så när det inlägget finns på plats har jag inga ursäkter för att jag bara sitter på trappen och dåsar.
Ja, nu kan jag blogga, men e-posten vill inte vara med – får väl använda mig av telepati så länge.

2 kommentarer:

  1. Ibland behövs en dags fnykande. Man måste inte hålla på för jämnan. Och det ska jag säga...

    SvaraRadera
  2. Nej, inte för jämnan...
    Fast nå'n gång ibland kanske.
    Margaretha
    som inte jobbar i dag därför att vädret är så fint

    SvaraRadera