torsdag 16 juli 2009

Mycket vällagrad post



0


0

Visserligen hade vi som vanligt vänner i huset, när vi var bortresta, men eftersom de inte var säkra på att de skulle kunna stanna ända tills vi kom hem så begärde vi lagring av posten.
Vi reste på en onsdag – redan på måndagen var det tomt i vår brevlåda, vilket är extremt ovanligt, jag tror det har hänt två gånger tidigare – på tisdagen var det också tomt i lådan. Eftersom jag väntade ett viktigt brev insåg jag att posten, av någon obegriplig anledning, börjat lagra för tidigt. Ringde ett antal samtal och frampå kvällen kom ett bud körande med posten. Så kommer vi hem för en vecka se'n och brevlådan är som förväntat överfull.
I dag kommer så plötsligt ett stort tjockt kuvert med mer lagrad post! En vecka har någon häckat på den posten, vilket betyder att jag är för sent ute för att avbeställa fyra böcker från fyra olika bokklubbar!
Medan det lilla adrenalin jag har rann till skrev jag ett upprört brev till Svensk adressändring. Just nu kommer ett svar:
"Det var tråkigt att höra att Er lagring inte har fungerat, jag beklagar detta, jag skickar Er en reklamationsblankett som Ni kan fylla i och returnera."
Sista ordet är alltså inte sagt och bortsett från att jag är smått allergisk mot Er och Ni, så är ju det här säkert inte Svensk adressändrings fel – det är nog vårt postkontor som schabblat.

2 kommentarer:

  1. Är det inte så att posten tar rundligt betalt för den tjänsten?
    Då borde det väl i alla rimligheters namn fungera, eller?
    mvh R
    PS Du får nog ett häfte frimärke som plåster på såret DS

    SvaraRadera
  2. Det ska vara bra många häften frimärken om jag ska bli nöjd! Räcker frimärkena till att returnera de oönskade böckerna så säjer jag inte nej tack - men jag vill dessutom ha tillbaka avgiften. Minns inte exakt hur mycket det kostade men det var över hundra spänn!
    Man kommer naturligtvis att skylla på semestertider - men det är väl mest i semestertider som folk beställer lagring eller eftersändning...
    Margaretha

    SvaraRadera