fredag 5 januari 2018

Ge mig en katt om dagen

En enkelt lille kat gør, at man ikke kommer 
hjem til et tomt hus. Man kommer hjem.
                                     Pam Brown


Nätet flödar över av katter, gulliga katter, roliga katter, vackra katter, tecknade, målade och fotograferade, ofta konstnärligt utförda, men nästan lika ofta i dilettantmässigt utförande. Tyvärr saknar många av dem uppgifter om vem som är deras upphovsman  som dagens katt.
Jag är säker på att jag skulle kunna hitta en ny katt varje dag i resten av mitt liv, om jag så önskade.

Skulle någon av mina läsare vara för ung för att associera rubriken till Arne Tammer, så följ gärna länken till artikeln som inte har det minsta med katter att göra. Däremot genererade den en hel del tankar om nu och då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar