lördag 7 mars 2009

Nu ger jag upp

Elizabeth Reading
August Macke
0
För en tid se'n vägrade min "minne-pinne" att ge ifrån sig sin information — mest bilder. Och i dag skulle jag bara hämta några bilder från den externa hårddisken innan jag klickade på "publicera inlägg", när jag får ett kryptiskt meddelande som säger nå't i stil med att hårddisken inte fungerar — varefter allt blir vitt — och jag förlorar allt som inte var sparat...
Hårddisken har tydligen lagt av — och det gör jag med. Kommer att göra som Elizabeth här ovan, läsa och kanske titta på fler favoritbilder.

4 kommentarer:

  1. Men burken kan ju inte ha lagt av helt, eftersom du kan blogga... Eller har du en dator till? Vilket som. Huvudsaken är att du kommer ut i bloggosfären!

    SvaraRadera
  2. Tack och lov är det "bara" den externa hårddisken - inte datorn. Men det räcker eftersom jag sparat både fotografier och andra bilder där i väntan på att hinna bränna. Flera månaders fotografier sörjer jag mest.
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Hiiiii! Vilket elände! Jag måste börja bränna själv meddetsamma!!!

    SvaraRadera
  4. Det där med att spara i datorn är problematiskt - framför allt bilder eftersom ingen vet hur de kommer att hålla sig på en CD. Förresten har jag rätt dålig erfarenhet av att bränna också, rätt som det är kan även CD:n vägra att ge ifrån sig något av sitt innehåll. Jag brukar bränna en arkiv-skiva, som jag i princip aldrig rör och en skiva som jag använder när jag ska arbeta med bilderna. Fast ibland hinner ju bilderna försvinna innan de kommer dit de ska....
    Margaretha

    SvaraRadera