fredag 20 mars 2009

Illustrerad cancerbehandling

0
De flesta av oss som varit sjuka har säkert mött välvilliga människor som rekommenderat osvikliga metoder för att återfå hälsan. Det kan vara jobbigt — jättejobbigt — ju sämre man mår, ju fler tips flyter in och det är ju då det är som svårast att värja sig mot välvilliga medmänniskor. För jag tvivlar inte ett ögonblick på att det är välvilja, men icke desto mindre är det svårt att förhålla sig till alla goda råd.
Dessutom är vi alla så olika — en del vill prata av sig det som andra tiger ihjäl, andra vill lära sig allt om sin åkomma medan andra stoppar huvudet i sanden.
För ögonblicket har jag flera vänner som genomgår cytostatika behandling — och jag tror mig veta på ett ungefär vilket förhållningssätt till sjukdom och behandling majoriteten av er har valt. Några av er är säkert intresserade av det här bildspelet som en kvinna med bröstcancer gjorde under sin sjukdomstid
.

2 kommentarer:

  1. Jo tack, nog vet jag hur jobbigt det kan vara! Tack och lov har jag det bakom mig, men jag ska i alla fall kolla bildspelet nu.

    SvaraRadera
  2. Anita,
    En del dagar klarar jag av att vifta bort alla råd utan att bli irriterad - men det är skillnad på dagar och dagar. Glad att du har allt bakom dig!
    Margaretha

    SvaraRadera