tisdag 24 mars 2009

Finns det strulfria datorer?

0
Varför övergav vi fjäderpennor, bläck och pergament? Att skära till en gåspenna är terapi för själen jämfört med att våndas över en dators nycker.
0
Jag föser vadden eller tvållöddret — eller vad jag nu har i knoppen — åt sidan och försöker följa min datorgurus instruktioner för att rädda det som finns på den externa hårddisken. Det lyckas, och jag svävar i två minuter innan samma gamla felmeddelande dyker upp igen.
0
I ett försök att pigga upp mig ta'r jag en promenad. Älven håller på att gå upp, solen glittrar i vattnet, fåglarna sjunger som galningar och det är kallt som bara den. När jag ska fotografera skönheten visar det sig att kamerans batterier är slut.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det inte gör nåt att jag lånat din fina bild som exakt illustrerar mina skrivartankar. Jag har lagt den på min blogg. Är du helt emot det meila genast så tar jag bort den.
    Trevlig blogg du har.
    Skånehälsningar från
    Pia

    SvaraRadera
  2. Pia,
    Visst kan du använda den bilden - det är ju en "okåppyrajtad" bild från nätet.
    Nu ska jag dricka te, i hopp om att vakna, se'n kvistar jag över till dig.
    Margaretha

    SvaraRadera