onsdag 28 augusti 2013

En fasansfull tanke

Fler bilder, och hela artikeln 
kan du läsa i South Bend Tribune.
(Ha en näsduk i beredskap!)


Att se sitt hus brinna ned måste vara en av de värsta saker som kan hända en. Ännu värre blir det naturligtvis om det finns människor och djur kvar i huset.
Jag har flera gånger läst om syrgasmasker för djur – men bara i amerikanska artiklar. Om våra svenska brandbilar är utrustade med dylika har jag ingen aning om. Kanske är det något att tänka på, om man vill donera pengar till något vällovligt ändamål.

PåSladden, jag googlade på "syrgasmasker för djur" (gör det), det tycks vara fler än jag som undrar, – nu ska jag läsa mer om det.

2 kommentarer:

  1. Det är en av mina värsta mardrömmar att det ska bli eldsvåda.
    F ö läste jag i tidningen häromdagen att ambulanspersonal prickats för att de kört två brandskadade katter till djursjukhus. Mänskoambulanser får inte köra djur.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,
      Heder åt den ambulanspersonal, som sket i det!
      Eftersom så många familjer har husdjur, måste det finnas fungerande rutiner som inkluderar skadade djur - man får väl se till att det finns någon som kan ta hand om djuren. Jag är inte så mycket för volontärer, men här skulle det kanske vara bra.
      Margaretha
      en molning
      ljummen
      morgon

      Radera