onsdag 3 december 2008

Snö

Med risk för att låta tjatig måste jag säga att det är vackert ute — rena julkortet — men jag tycker inte om det! Vi har en "snögubbe" som kommer och plogar vår rätt långa uppfartsväg, men nu är problemet att det nog inte har kommit tillräckligt mycket för att han ska komma. Däremot har snöplogen vräkt upp en rejäl snövall i öppningen på vår infart. I vanliga fall skulle det inte göra så mycket — jag skulle inte åka hemifrån förrän den töat bort eller snögubben varit här. Men just i morgon ska min älskling till veterinären för sin årliga vaccinering och hälsokoll. Stackarn, han gillar det inte får tass-svett och lämnar små söta avtryck på undersökningsbordet.

Hur jag ska få undan snön är mer än jag förstår — den är tung — och jag har inte mycket kraft. Någon som har tumme med vädergudarna och kan fixa ett rejält regnväder i natt?






1 kommentar:

  1. Jag dansar tövädersdans och rasslar med kastrullerna, hoppas att det hjälper!

    SvaraRadera