måndag 28 februari 2022

Ett självporträtt

 a la Klimakteriehäxan


Ögonfärg: Blå


2. Äter inte: Ål


3. Musikal: Little Shop of Horrors  (som jag sett framföras av amatörer med mer entusiasm än talang)


4. Inget för mig: Storstädning


5. Hemgjort: Gardiner


6. Värdefullt:   Rubin


7. Halvfabrikat: Nej tack


8. På golvet: Kakel


9. Mat från Italien: Limoncini (som jag inte visste fanns, förrän jag nyss hittade det i en italiensk kokbok)


10. Teaterpjäs: Isidoros af Tadmor  av Jonas Love Almqvist (har jag inte sett, och det vete 17 om den spelats under de senaste 100 åren.)


11. Obehagligt: Ryssland


12. Uppskattar: Dagsljusets återkomst


Av någon underlig, och för mig okänd, anledning kan jag inte kommentera hos Klimakteriehäxan. Ska försöka igen, senare i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar