onsdag 25 december 2019

Förbryllande advenstläsning

Alexander Serebriakov, Reading A Book

Jag läser "A Christmas Story" av Samuel W. Francis, en novell som jag inte får någon rätsida på. Det känns som slutet på berättelsen saknas  eller också är det jag som inte har rätt sorts humor. Men jag är inte ens säker på att det är humor, eller eventuellt satir. Är det varken det ena eller andra, så är Samuel en självgod karlslok  eller i alla fall är William d'Aubrey det  William som är novellens berättarröst. 
Och varför berättelsen heter "A Christmas Story" är mer än jag förstår.
Förklara gärna för mig vad jag inte förstår!

2 kommentarer:

  1. jag förstår vad du menar, men jag kan inte förklara något som inte jag heller fattar.
    egentligen tyckte jag den var rätt rolig, men william är en äkta manschauvinist och syrran är väl för mesig!
    take care

    SvaraRadera
    Svar
    1. Debbie,
      Gott att höra att jag inte är helt ensam om att inte förstå. Men jag tänker försöka mig på någon av hans andra böcker så småningom.
      M

      Radera