lördag 10 mars 2012

Vilken kompis!

12 kommentarer:

  1. Haha! svansen på katten är ju verkligen talande!
    Taskig kompis, verkligen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisette,
      Minst sagt taskig - hygglig katt som inte ger igen!
      Margaretha

      Radera
  2. :-) Tack för att du delade!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karlavagnen,
      Delad glädje är dubbel glädje!
      Nisse och Åskar ska vara glada att de är enda barnet.
      Margaretha

      Radera
  3. Jäkla jycke, säger mina damer som också gillar att ligga under filt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,
      Ja, även Åskar blev upprörd när han såg hur illa jycken bar sig åt - fast han hellre ligger på filtar.
      Margaretha

      Radera
  4. En härlig film om livets förargligheter.
    På den tiden då jag hade både katt och hund, hände det ofta liknande saker, hunden tog och katten var arg. Men när hunden hade somnat satte katten en klo mitt mellan öronen på honom. Hämnden är ljuv

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      Uppenbarligen en katt med klös i (ärvt mattes temperament?)
      På ett ställe där jag bodde sprutade varmluft ut ur ventiler i golv och väggar. Katten och hunden tävlade om att ockupera ventil (ca.15 x 10 cm) på golvet i vardagsrummet.
      Margaretha

      Radera
  5. Så väl jag känner igen den där sucken av välbehag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Renée,
      En smittsam suck - man medsuckar, bara för att det låter så skönt!
      Margaretha

      Radera
  6. Mira,
    Ja, djur kan nog vara väl så utstuderade och beräknande som vi människor.
    Margaretha

    SvaraRadera