torsdag 17 december 2009

Vinter

The Snow Maid, 1899
Viktor Mikhailovich Vasnetsov

Älven prasslar inte längre — den knakar och brakar. Det är stjärnklart och snön knarrar under fötterna. Jag känner mig som "The Snow Maiden". Fast vid närmare eftertanke finns det nog inte så stora likheter mellen henne och mig.
,
I synnerhet inte nu när jag har fått mitt batteri till-baka. Stor lättnad över att inte behöva köpa ett nytt.
I morgon blir det storhandling — räknar med att inte behöva handla mer före jul se'n.
.

Convenient Arrangement of Motor-Generator, Charging Panels, and Charging Benches

Min nya laddningsmojäng är bra mycket behändigare än den ovan från 1918, och jag hoppas verkligen att nu när jag har den så ska jag klara mig ifrån den här sortens förargliga händelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar