fredag 12 juli 2019

Grattis Henry David!


 An early-morning walk is a blessing for the whole day. 
                                                           Henry David Thoreau


A Morning Walk
 Arthur Hacker, 1902  

Ja, jag vet att jag gratulerat Henry David tidigare,  men eftersom han är en av mina "husförfattare", så tycker jag han är värd att uppmärksamma igen. Han har följt mig ända sedan jag slutade skolan  vår skola hade den trevliga seden att ge eleverna i avgångsklassen en bok de tyckte skulle passa eleverna, och de trodde rätt när de satsade på att jag skulle uppskatta Thoreau.


 12 juli 1817 –  6 maj 1862
 taget i augusti 1861  

Många av hans böcker finns hos Gutenberg, och följer du länken ovan till Wikipedias sida om honom, så rulla ned till slutet av sidan så finns länkar till flera intressanta sidor om honom.

In Play

A kitten is so flexible that she is almost double; the hind parts are equivalent to another kitten with which the forepart plays. She does not discover that her tail belongs to her until you tread on it.
                                                            Henry David Thoreau 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar