söndag 4 november 2018

Så fel jag hade

“Honestly, if you're given the choice between Armageddon or tea, you don't say 'what kind of tea?” 
                                                             Neil Gaiman
 Tea Time 

Kunde jag avstyra jordens undergång genom att dricka parfymerat te, skulle jag göra det, men bara då. I normala fall håller jag mig till svart starkt te, vilket inte är så lätt att hitta där jag bor. Så när jag för lite sedan hade möjlighet att inhandla gott te i en riktig teaffär så passade jag naturligtvis på att göra det. Då lade jag märke till att den trevlige tehandlaren lade betoningen på sista stavelsen när han sa Assam ― jag har alltid betonat första stavelsen, så det var bara att resa hem och ta reda på hur det förhåller sig. Jag inser nu att jag sagt fel i hela mitt liv! Lyssna själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar